Nepiefiksēju kad un kur, bet nesen mediji tiražēja ziņu no Austrumukrainas, kur tikušas izvarotas 13 un 15 gadīgas meitenes. Varmākas, cik var saprast, bijuši no bandītiskajiem grupējumiem. Mani pārsteidza nevis šāds fakts – grūti iedomāties karadarbību bez seksuālas vardarbības. Pat upuru vecums nebija tas šokējošākais, kaut arī grūti to tā mierīgi sagremot. Galvenais šajā ziņā man šķita varmāku motivācija – nevis savas dzimumtieksmes apmierināšana, nevis pretinieka demoralizēšana, pazemojot viņu sievietes un bērnus, nevis sava ārprāta un slepkavošanas traumu izlādēšana. Izrādās, tas darīts, lai sodītu meitenes par kaut kādiem, bandītuprāt, tikumības pārkāpumiem. Sievietēm neesot jāatrodas naktsklubos un tamlīdzīgās vietās. Viņām jāsēž mājās. Ziņā tika doti arī mājieni uz vai nu tikai bandītu, jeb arī visas Krievijas īpašo misiju – būt par kristietības atjaunotāju Eiropā. Izklausās, šiem pēc cietuma nārām alkstošajiem vīriem ir principi vismaz par sievietes lomu ģimenē un sabiedrībā, bet varbūt arī vēl tālākejošāki.
Šī informācija man asociatīvi saslēdzās ar agrākām ziņām no Indijas, kur sievietes, kas pieķertas laulības pārkāpumos, tiek grupveidā izvarotas, turklāt tas tiek piespriests kā sods, ko nosaka neatceros kāda, bet legāla institūcija, varbūt pat tiesa. Indija vēl ir slavena ar tiem dažiem gadījumiem, kad tiek nolaupītas un izvarotas ārzemnieces. Tagad domāju, ka varbūt arī šiem varmākām ir priekšstats par rietumu sievietēm kā morāli samaitātām un savu sievietes misiju nepildošām. Varbūt, ka šie noziegumi, kas tādi ir no mūsu viedokļa, no to puišu viedokļa arī bija sods.
Tad, protams, ir vēl islāma zemes ar šariata tiesu – tās tēvam var dot tiesības apžēlot meitu par tās laulības pārkāpumiem un paglābt no nomētāšanas ar akmeņiem (šeit citāds, mazāk pārprotams soda veids), bet tēvs to reti kad izmanto, pretējā gadījumā viņa statuss sabiedrībā varētu nopietni ciest. Bet tie laikam nav vienīgie soda mēri. Arī šajā mājaslapā komentētāji ir dalījušies ar informāciju no grāmatām vai interneta vietnēm par musulmaņu meitenēm, kurām ļoti uzmanīgi jāizturas pret savu apģērbu, dodoties uz skolu. Ja kāda sprodziņa būtu izlīdusi no parandžas, varētu draudēt aizvešana uz policijas iecirkni un izvarošana tur.
Visos šajos gadījumos mēs sastopamies ar kaut kādām pazīmēm sievietes uzvedībā vai izskatā, kas liek vīriešiem tik dažādos platuma grādos un tik dažādās kultūrās reaģēt, pirmkārt, identificējot šādu uzvedību vai izskatu par netikumīgu, un, otrkārt, sodīt šīs sievietes ar seksuālu vardarbību. Ja tas notiek, tad, mums jāizdara secinājums, ka šādu darbību izcelsme nav saistīta ar kaut ko situatīvu vai kulturālu. Tie ir kādi neapzināti mehānismi, kas darbojas vīriešos un sievietēs un attiecas uz reaģēšanu uz poliandriju.
Izskatās, ka vīrieši, sevišķi ja nav pārāk apkrauti ar izglītības un kultūras prasībām, ļoti labi sajūt to pašu viszemāko seksuālās pievilināšanas slieksnīti, kuram, pati to vēl nesaprotot, jau pārkāpusi sieviete. Ok, varbūt viņi tikai izfantazē, ka no parandžas izlīdusi matu sproga jau ir netiklības pierādījums. Varbūt baidās no tādiem vilinājumiem, jo kolektīvajā ir pieredzējuši un individuāli vismaz dzirdējuši stāstus kā viena sieviete var sanaidot savā starpā brāļus, draugus un kompanjonus. Varbūt dažās kultūrās tie ir tā audzināti, ka tiklīdz izdzird visvārāko Dzemdes seksuālā aicinājuma un Dievietes pieprasījuma ziedot melodiju, tā reaģē uz to kā uz kara pieteikumu.
Reakcija – izvarošana, turklāt grupā (brāļi, draugi un kompanjoni) varbūt ir savā ziņā loģiska, lai cik briesmīgi tas neskanētu. Tā tiek vērsta pret pašu pārkāpuma būtību – sievietes (Dzemdes un Dievietes) seksuālo aicinājumu, atbildot uz to tieši, seksuāli, bet neproporcionāli. Šī reakcija ne tikai ļauj „cietušajiem” vīriešiem izlādēt savu uzrunāto seksualitāti, bet arī izvest šo izlādi kā vīriešu savstarpējā uzticības zvēresta rituālu. Kopīga vardarbība demonstrē, ka upuris nespēj sanaidot soda izpildītājus. Neviens neiežēlojas.
Ja šādi palūkojamies uz kultūrām, kurās sieviete ir atbildīga par savas seksualitātes izrādīšanu tikai vīram, tad varam aizdomāties arī – kur ir aizgājusi mūsu, Rietumu civilizācijas kultūra. Varētu teikt – mums seksualitāti ģimenes rāmjos tur nevis sievietes ar atbildību par saviem seksuālajiem rāmjiem, bet arī vīrieši, kuru pienākums ir nepārkāpt sieviešu seksuālās robežas, ja viņas to nevēlas. Vīrieši šādu atbildību tur, tur, līdz kamēr nomet zemē. Un tad tādi stāsti – pārgulēju ar sava labākā drauga sievu, nevarēju atturēties! Bet arī – viņa pēc tam bija griezusies policijā par izvarošanu, lai gan seksa laikā nekas neliecināja, ka viņa to nevēlas.
Ārlaulības sakari Rietumu civilizācija kļuvuši par tādu kā normu gandrīz vai. Filmās un grāmatās tie tiek attēloti kā romantiski un bieži asociējas ar „labāko, ko vien dzīve var dot”. Cilvēki kļūst par hedonistiem, kam seksualitātes apmierināšana kļūst par lielāko interesi dzīvē.
Starp manām klientēm vienmēr ir kāda, kas stāsta par vienreizējo baudu, kas rodas, viņas Dzemdei un Dievietei „nocopējot” kārtējo vīrieti un jūtot, ka viņš dara to, ko viņam liek. Viņa, protams, stāsta arī par apnikumu, kas iestājas, jau n-to reizi izejot kārtējo iekārdināšanas loku. Par iztērēto laiku, par to, ka no šādas dzīves deformējas citi dzīves mērķi – bērnu audzināšana, ģimenes attīstīšana. Vissvarīgākais šķiet, ka iepriekšējais mīļākais ir varējis atļauties dāvināt somiņas tikai par diviem tūkstošiem, bet tagadējais – par septiņiem! Tās rada ļoti saldu, bet – īslaicīgu sajūtu. Un paģiras – jo neskatoties, ka somiņu un kurpju pilni skapji, vajag vēl un vēl. Un nākamā nekādā gadījumā nedrīkst būt lētāka!
Vai uz to nevar paskatīties arī kā uz sievietes emancipācijas attīstīšanos tādā virzienā, kas objektīvi nenāk par labu ne sievietei, ne vīrietim, ne ģimenei, ne bērniem. Turklāt rodas iespaids, ka jo turīgāki cilvēki kļūst, jo vairāk viņi savu turību izmanto nevis prātīgas attīstības veicināšanai, bet šādai „jutekļu” apmierināšanai un Dievietes varas spēlēm. Bet ja tā, tad ekonomika netiek gana sildīta un turīgie aizmirst savus pienākumus radīt darba vietas un nopelnīto iepludināt vietējā ekonomikā, nevis atstāt Milānas modes namos vai Vidusjūras kūrortos.
Kāds varbūt jautās – kāpēc es runāju tikai par sieviešu laulības pārkāpumiem, pēc loģikas taču vīriešu un sieviešu pārkāpēju skaitam jābūt līdzīgam! Lieta tā, ka „taisīt acis” var arī nabadzīga meitene, galvenais, lai viņai smuki sanāk. (Nabadzīgiem puišiem vairāk jāspecializējas uz vecākām kundzēm, kam to somiņu jau gana!) Jo kā gan var izskatīties uz kopējā mīlnieku fona, ja nevari vismaz to somiņu par diviem tūkstošiem atļauties? Puisim vienmēr būs vismaz neklātienē jākonkurē ar meitenes iepriekšējiem un nākamajiem puišiem. Tāda konkurence nedrīkstētu novest mazvērtības sajūtās… Tātad šādās spēlēs var piedalīties visas meitenes, bet tikai bagātie puiši!:J)
Klausos šos stāstus un jūtu arī bezpalīdzību, kas no tiem skan. Vai es gribu to apturēt? Kad man būs gana? Kam jānotiek, lai es gribētu vairs negribēt ne savas Dzemdes, ne Dievietes izpausmes? Dažreiz jau man arī pajautā, ko lai viņa dara. Tā neticīgi, zinot, ka psihoterapeiti jau padomus nedod.
Nu un tad vienreiz es pateicu ar! Tas ir – pajautāju, ko viņa teiktu par grupveida izvarošanu? Nu tādā Austrumukrainas vai Indijas stilā. Viņa sākumā nesaprata, skatījās manī kā jukušā. Bet palēnām sāka pielekt, viņa aizdomājās. Protams, vardarbība noteikti pārvilktu svītru tādai dzīvei kā tagad. Nekāda acu taisīšana vairs nenāktu prātā. Būtu trauma, jā, bet kāda? Varbūt tomēr pelnīta soda apziņa. Varbūt – ar laiku – pateicība par „izārstēšanu”, grēku izpirkšanu?
Kāds varbūt teiks – psihoterapeiti tā nedrīkst. Kāpēc ne? Es noteikti drīkstu.
P.S. Tās bildes autors ir beļģis Felisjēns Rops – tur viņš uzzīmējis Šarko dušu darbībā, – tā toreiz ārstēja histēriju.
Komentāri
Par grupveida izvarošanu gan nebiju aizdomājusies, bet pēc tam, kad aktrises Veltas Līnes bērēs redzēju kultūras ministres Ž. ietērpu, domas mazliet aizvirpuļoja par publisku pēršanu tirgus laukumā. Viņai mugurā bija kaut kāds pagarināts melns T krekls, laikam pati domājās to esam par kleitu.
Citreiz man šīs domas piezogas, kad apkalpojošajā sfērā redzu (vai piedzīvoju) tādu sīku čiepu, kurai ir vien puse no viņas padusē stiepjamā rozā kleitiņā tērptā sunīša smadzenēm, bet toties ir pliks dibens (no izgājušo laiku medicīnas prakses zinu, ka šāds dibens it bieži nav mazgāts, lai visi svētie stāv klāt, ja viņai mēnešreizes), mākslīgās skropstas 10 cm uz priekšu un viltota “PRADA”, “Gianni Versace” (utt.) somiņa.
Esmu dzirdējusi četrdesmito, piecdesmito un sešdesmito gadu māsu skolu audzēkņu stāstus (cita starpā – arī savas mammas) par stingru prasību pēc baltas, stērķelētas un rūpīgi izgludinātas cepures, pieklājīga garuma tīra un kārtīga halāta, kā arī gaišām zeķēm un kurpēm. Pēc kara to visu nemaz nebija tik viegli nodrošināt, bet visām viss bija perfekti. Bet nesen dzirdēju, ka kāda māsiņa noliekusies, lai liktu pacientam sistēmu, bet viņas krūts izvēlusies no caurspīdīgā halātiņa (zem-kura-nekā-nav-apakšā) un teju vai iekritusi sirdzējam mutē.
Zinu, ka viss iepriekš minētais ir zināma mana vecuma pazīme, bet tas nav nepatīkami, par to pat esmu sākusi izjust zināmu apmierinājumu, jo neturu jūtas pie sevis – ir dusmas uz savām nedaudz vecākajām vienaudzēm, ka viņas laicīgi nav nolikušas šo paaudzi pie vietas un aiz savas neprašanas nevainojami lietot datoru ir nolēmušas, ka ir otrās šķiras cilvēki. Tā nu dažās biznesa nišās un teju vai visur valsts pārvaldē uz viņām un uz mani blenž lielas, dumjas “vecākās referentes” teļa actiņas par 1500 EUR mēnešalgu, kas darbu saprot kā nedaudzu datu ierakstīšanu kaut kādā nevienam nevajadzīgā un dārgā datubāzē, kuras taisītāji ir šīs tiesības pirkuši caur kaut kādu gultu (tiešā vai nedaudz pārnestā nozīmē), ne jau godīgā konkursā.. Toties viņas ir perfekti iemācījušās sakāmpantiņu, kā norādīt, ka nekā nevar izdarīt un cik tāds un tāds likums viņas ierobežo, lai manu lietu varētu atrisināt bez nejēdzībām. Un tas vēl esot visu mūsu labā. Jā, dažviet likumdošanu gan vajagot sakārtot, bet, ak, vai, viņas, nevarīgās, to taču visu Brisele… Jāteic gan, ka uzņēmējdarbībā tas ir daaaudz retāk: tur ir foršas un gudras meitenes, kas bauda manu cieņu, jo vienkārši ir to pelnījušas. Agrāk teica vienkārši: labi audzinātas.
Dažkārt aizdomājos, kā to visu uztver un kā tajā visā vienādo (nav cenzēts) jūrā jūtas vīrieši. Mazliet arī vēl šaubos – tā somiņa tiešām maksā 7 kg un par tādu summu tiek pirkta, vai arī teiktais ir zināma hiperbola?
Bet, ja vajadzētu precizēt, tad tur patiesībā tik ļoti nav runas par vecumu (to pierāda minētās Ž. kundzes gadījums), arī pašlaik neesmu galēji satracināta pēc kādas konkrētas nepatīkamas saskares, vienkārši dzīves atspoguļojums.
Reiz bija bloga ieraksts “Gūsteknes mīla”, kuru labi atceros tāpēc, ka tā bija no tām retajām reizēm, kad varēju teikt, ka nepiekrītu VR it nemaz. Šis kaut kā ļoti sasaucas.
To par persiešu sieviešu no lakata izlīdušajām matu šķipsnām stāstīja persiešu sievietes, kuras pašas bija šajā situācijā un bailēs dzīvojušas, kuru mātes to piedzīvojušas kopš 1978.g. islama revolūcijas. Jo nemainījās jau visa sabiedrība vai kultūra, revolūcija tikai deva starta šāvienu šarikoviem, leģitīmu atļauju, tāpat kā to deva 1917.g. revolūcija mums tuvākos platuma grādos vai Kristāla nakts Berlīnē. Tas, ka nedaudz atšķiras “paši vainīgi” grupas, neko daudz nemaina.
https://infoagentura.wordpress.com/2014/01/29/perversiju-legalizacijas-tehnologija-overtona-logs-socialo-izmainu-modelis/
par šo saiti paldies!
Ļoti pamācoša metodika! Turklāt universāla – un darbojas nevainojami, vien pacietība un neatlaidība vajadzīga. Tam, kam galvā ļaunums, atradīs veidu, kā savu panākt. Tāda pati neatlaidība un prasme ir vajadzīga arī attītības ceļa, nevis posta veicinātājiem.
Ir ari sievietes, kuram, skiet, pasam dzemdes, dievietes izpausmes ir apnikusas un kuru sexuala fantazija ir saistita ar grupveida izvarosanu, ka sodu.
Vai ari ta varetu but dzemdes un dievietes alkatiba pec spermas ziedojumiem?
Varbūt nevajag ignorēt, ka šeit darīšana ir ar attīstību pa spirāli. Rietumu izlaidība ir stāvu augstāk par Austrumu tikumību, kaut arī abas ir lopiskas. Un ar LGBT te tieša sakara nav. Rietumiem draud nokrišana no sava otrā stāva, bet Austrumiem, bļin, līdz turienei vēl kāpt. Jā, un tad Rietumiem savā maucībā tiešām der atcerēties, no kurienes reiz nākuši, tā gan.
P.S. Kāpēc tiek atjaunots Pirmdienas likums?
Trāpīgi, Bryuver! 🙂
Nja..izlaidība foršā, izlaidība bīstamā. Domās, pārskrēju pāri visām tam draudzenēm, kas tikušas izvarotas… tur tas īsais bruncītis ir bijis nevis aiz izlaidības, bet aiz mazvērtības. Kādai bija cauri mežiņam jāiet uz mājām, kādai gadījās vairāk iedzert, kāda nesaprata, ka pēc bučošanās ar lieliem zēniem seko sekss. Daža “dega” līdz galam, ja nav, tad lai sit kaut nost. Citas klusējot un ar smaidu.. aizmirsa.
Mēs arī skolas laika lielījāmies un melojām, gan par to kādā restorāna ēdušas, gan ar kādu mašīnu mājās vestas, gan cik un ar ko gulējuša, gan kura vietā, gan cik reizes un kādās pozās. Tādi stāsti, ka dažreiz kādai gribējās arī -eh, nu par ko ne.. ?
Aprakstītās sievietes ir tādas pašas meitenes, kas turpina to pašu spēli. Un tas nav no Rietumiem vai Austrumiem, tas ir no tā, ka vot tur ir kaut kas iekšā tāds, kam nav….. kas ir par mazu, kam nav atbalsta, kam vajag sapni par somiņu…vismaz. Domāju, ka vīrieši pamana nevis to izkritušo matu loku, vai īso brunči, bet šo iekšējo viņas sajūtu – šitai meitenei var darīt pāri, jo neviens nebalsos par to, lai viņu atstātu mierā. Viņā pašā tas nav, un viņa top par ievainotu stirnu lauvas acīs. Un neka personīga..
..dziļš tur ir izmisums apakšā zem somiņas.. sens, dziļš un ..nja.. Nav ta izvirtība, tas, visdrīzāk ir izmisums.
Tā ir cita tēma.
Somiņu vai dzīvību?
Viņa stāstīja, ka tas vīrietis viņai iesitis, atņēmis somu un licis ar lūpām pieskarties viņa loceklim. Viņa to esot izdarījusi, jo gribējusi dabūt atpakaļ somu.
Tad viņa izgāja no meža un uzmeklēja policistus. Iekāpa viņu mašīnā un izbraukāja visus tā meža celiņus. Viņa to vīrieti vairs neatrada.
Viņš bija pazudis.
Man vajag kaut ko daudz vairāk par somiņu un locekli.
Es gribu Tā vīrieša galvu. Kā Salomei nodejot un saņemt to, kas nav rumpis. Dabūt kaut ko mūžīgu kā nāve. Un nēsāt sev līdzi.
Kad svilpotājs pļauj, nevajag iet klāt. Tikai klausīties. Viņš ābelē iekārs izkapti un tad kā ābols no zara noripos galva. Ap muti sarecēs balts svilpiens.
Paņemt to skapti un atvēzēties pāri daudzgalvainam baram. Kamēr tīrs.
Tad skūpstīt princi, bet viņš necelsies. Ar lūpām pieskarties aukstai pierei un gulties blakus baltā zārkā ar sarkanu rozi uz vāka.
Mēms pūlis aizraus viņu prom. Viss jāsāk no gala!
Griežu nost galvu, lai nenoriet smaids. Lai tieku klāt tālu prom te.
Es gāju cauri tam mežam. Nevienu nesatiku. Varbūt es pārāk ātri gāju.
Es gribēju atdot somu.
Bet varbūt jau sēdēju zebras mugurā ar seju atpakaļ. Akmeņi nolija pār vaigiem kā asaras un tecēja pār lūpu kā siltas asinis. Neko neredzēju. Neko nedzirdēju. Jo biju jātnieks bez galvas.
http://www.eterichkadua.com/home.html
Lūdzu komentēt autoru arī šo parādību, kas nav sastopama Indijā vien, ko tā stāsta par vīriešiem?
http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/535031-indijas_masu_sterilizacijas_pret_sievietem_izturas_ka_pret_lopiem
Esmu lauzījusi galvu gan par Ievas ielikto saiti, gan arī par šo: http://en.wikipedia.org/wiki/Female_genital_mutilation
Trakākais, ka šīs “procedūras” it bieži veic pašas sievietes, tikai vecākas.
Sievietes uz notiekoš reaģē gan tā, kā aprakstīju sākumā, gan arī ar prostitūciju un citādi.
Man šķiet, ka vīrieši izmanto (pazemo) sievietes, un otrādi. Tagad arī nav svarīgi, kas bija sākums vai pirmais vainīgais.
Ir riebīgas gan islāmistu utt. varmācīgās izdarības, gan tādu sieviešu izdarības un turpmākais dzīvesveids, kas bijušas kaut kam tādam pakļautas.
Vīrietis vairumā gadījumu būs fiziski spēcīgāks par sievieti, bet viņa ir spējīga veiksmīgāk manipulēt emocionāli.
Esmu par to, ka abas puses šito beidz un tad skatās/mācās, kā var dzīvot tālāk: ja vien līdz tam spēj nonākt.
Lasu par dažādām feministu kustību aktivitātēm (piemēram, abortu kuģiem: http://en.wikipedia.org/wiki/Women_on_Waves). No vienas puses, kā tā sieviete pēc tam dzīvos tai savā vidē, kad būs uz tāda kuģa veikusi abortu? No otras puses, ja viņa ir tuvu psihozei ar savu grūtniecību, viņa vienkārši pēc tam izdarīs pašnāvību un varbūt pat nogalinās bērnu (atkritumos atrastie mazuļi).
Šī ir tēma, ko labprāt dzirdētu izdiskutējam, piemēram, psihoterapeitus vīriešus un psihoterapeites sievietes vienādās proporcijās (tikai bez RSU “pī”), lai tas būtu kā tēva un mātes redzējums, kas redz citādi, jo stāv dažādās vietās.
Vīrietis visu nevar zināt, arī par tām pašām MR, kas te bieži pieminētas. Sieviete tais dienās var būt trauksmaina arī tāpēc, ka viņai balta kleita, vinai ir jāuzstājas ar lekciju utt., bet tās MR ir nu tādas labi pamatīgas…
Uzlikt vīrietim tādu pabieza šķidruma maisiņu uz vēdera, lai tek random haosā… tad būs labāk skaidrs.
Mana personiskā nepatika pret sievieti, kas ir tāda, kā aprakstīju 1. komentārā, protams, nemainās, bet, ja iedomājos arī par prostitūtām u. c., kas tā, manuprāt, rāda izmisumu, ko piemin Zane, es tomēr nespēju neaizdomāties: bet varbūt kaut ko viņas labā var darīt?
Kas tas varētu būt? Vai viņai palīdzētu šis Viestura ieraksts? Varbūt Sorosa finansētās organizācijas “Marta” utt.? Varbūt sieviete psihoterapeite, tāda ļoti sievišķīga un iejūtīga? Varbūt homoseksuāla butch type psihoterapeite? Varbūt homoseksuāls vīrietis psihoterapeits?
Seksualitāte taču ir tik daudzkrāsaina, tāpat arī visādi pagarinātie tās stari, kas dažiem liek kliegt, bļaut, ģībt un brēkt pēc baznīcas iejaukšanās.
Gribat zināt, kas notiek ar vīriešiem un kāpēc? tad noskatieties šo video un aizdomājieties.
http://www.youtube.com/watch?v=kyhCLLwWGSI#t=329
Un kamēr vien šī būs arī mūsu valsts problēma, neizaudzinās tēvi labus, atbildīgus dēlus, kuri nepieļaus savu nonākšanu matriarhālā atkarībā…diemžēl.
Bet vai kāds līdz šim bija dzirdējis kaut ko par video minēto? Man jāatzīstas godīgi – es nebiju…
Re, ko vēl Ždanovs stāsta, he:
https://www.youtube.com/watch?v=baT2bwT-2tU
Paņemoša stāstīšanas metode.
Krieviem točna dzert nevajag… 😀
Tur taču īstas zelta raktuves – par seksu arī 😀
https://www.youtube.com/watch?v=pkeg6qM78ao
Ievas minētajai saitei varētu pievienot vēl kādu, bet šim blogam nepatīk, ja ir pārāk daudz saišu. Tad nu es vienkārši pieminu, ka šajā nedēļā vairākās vietās tīmeklī latviskajos medijos bija fotogrāfijas no meiteņu apgraizīšanas rituāla kādā ciltī Kenijā, Āfrikā. Tas nozīmē, ka visu mūžu orgasms viņām būs problemātisks vai neesošs. Patriarhālā iekārtā nav iespējams no tā izvairīties, jo citādi nevarēs apprecēties. Vietās, kur nav sociālās atbalsta sistēmas, bērni ir nepieciešami kā barotāji vecumdienās.
Bet, apskatot foto un izlasot tekstu, man gribējās gan sadot pa purnu tām vecenēm, kas šo “procedūru” veic, gan sakūdīt viņas uz to, ka mēs tos večus kopā noduram, jo jēgas tur no viņiem tāpat nav nekādas: visus darbus joprojām veic sievietes. Vismaz tā stāsta kristiešu misionāri. Nu, lūk. Tātad tam ir vilcējspēks atpakaļ uz alu.
Tai pašā laikā, kad lasu, ka viena nīderlandiešu ginekoloģe ir noorganizējusi medikamentozā aborta kuģus uz zemēm, kur aborti nav legāli, es apsēžos un domāju: bet kā tās sievietes atgriezīsies savā musulmaņu kopienā? Nu labi, nīderlandieties kādu no viņām paņems pie sevis (cilvēktiesību pārkāpumi, apdraudēta dzīvība utt.), bet pēc tam aizliegs valkāt galvas lakatu, jo tas esot pret cilvēktiesībām. Atkal murgs. Ne tā, ne šitā.
Man ir bijušas vairākas virtuālas sarunas ar sievietēm, kuru mātēm pēc viņu piedzimšanas ir bijusi pēcdzemdību psihoze (ne depresija, bet psihoze ar slimnīcu utt.). Pēc visa spriežot, dzimušās meitenes ir izdzīvojušas tikai tāpēc, ka radi izglāba. Gadījumi, kad tikko dzimušus mazuļus atrod atkritumos vai kad viņus nogalina vēlāk, šķietami ir tie, kad tuvinieku nav vai arī viņi ir par vājiem/neuzticamiem, lai palīdzētu. Bieži tur ir arī ļoti valdonīgas mātes, kas nav spējīgas ar tikko dzemdējušo meitu normāli runāt (“kas ir ar tevi, kāpēc tu nerūpējies par savu bērnu???”; “ja tu to nesāksi darīt, es tev viņu atņemšu un atdošu bērnunamā!!!”).
Tas viss rāda, ka ir izveidojies saslēdzies aplis. Es nezinu, kuram ir jābūt iniciatoram, lai to pārcirstu: vīrietim vai sievietei? Domāju, ka Āfrikā tas nebūs vīrietis, jo kāpēc viņam sākt strādāt un ļaut sievietei kādu vaļu? Lai tur iet feministes un sadod? It kā neesmu pret, bet izskatās, ka labāks ir kristiešu misionāru lēnais ceļš, jo, lai vai cik konservatīva ir kristietība, tur situācija ar sievieti nav tik dramatiska.
Kurš pie mums spers pirmo soli: vīrietis vai sieviete? Ideāls gadījums būtu tad, ja abi kaut ko sevī mainītu vienlaicīgi, bet ideālu gadījumu nav, un neviens nemainās, ja viņam nerodas zināmas neērtības. Tas tāpat būs caur rīvēšanos un karstām debatēm, bet tas, manuprāt, ir ok.
Visbeidzot par meitenēm un sievietēm, kas grib (kam vajag) lidot no vienas gultas otrā, kas ģērbjas tā ne visai un kas man arī nemaz nepatīk, kā jau to minēju 1. komentārā. Ja runa par tām, kas meklē atbildi, tad, manuprāt, ir vienkārši. Tā, kurai vajadzēs, lai padraud ar grupveida izvarošanu, aizies pie Viestura. Cita aizies pie homoseksuālas butch type psihoterapeites, kāda pie ļoti laipna homoseksuāla psihoterapeita, bet vēl cita pie “parastas” psihoterapeites sievietes, kas arī ir dažādas. Katrai būs savs.
Jautājums paliek ar tām, kas šķietami “izbauda dzīvi, ir laimīgas” (“tās ir pieaugušas sievietes tiesības”), kaut patiesībā tā nemaz nav. Starp viņām ir daudz izvarotu meiteņu. Un kāda velna pēc viņai varētu rasties doma, ka viņai kāds var/grib palīdzēt? Viņa tam netic. Un kā lai viņa sāk ticēt? Pat ja viņa man kritīs uz nerviem, es tomēr varu mazliet domāt, vai viņai ir kāds piedāvājams ceļš (tas ir tad, ja viņa nebūs mani galīgi izbesījusi, jo kāpēc man sisties sienā?).
Tas ir liels jautājums, jo es pati pēc daudziem gadiem it bieži (it sevišķi uz paaugstināta stresa fona) joprojām jūtu, ka mans dabiskais impulss ir: ejiet jūs visi d. un beidziet muldēt.
Psihologi un psihoterapeiti medijos saka: viņai ir jāmeklē palīdzība. Ak, kungs, cik reižu viņa jau ir atraidīta, sākot ar savu māti! Viena sieviete man teica: nē, ko tu iedomājies, viņa (ārste) zina, kas ir bads??? Tas izklausās pēc upura, bet es ļoti indentificējos ar to/saprotu to, jo gan mana māte, gan vīramāte bērnībā dzīvoja ļoti lielā nabadzībā un pat situācijā, ko var saukt par badu.
Ja es būtu netrakojusi pret to sviestu, ko man visādi šrinki bāza galvā, es arī pie kaut kādas sajēgas nebūtu nonākusi. Dusmas modina dzīvību.
Man šķiet, ka mums ir nekā ar palīdzības sniegšanu, kad ģimenei vēl varētu līdzēt, kad tajā augošie bērni vēl nav tā nocietinājušies. Bet sociālie dienesti ir ļoti noraidoši, jo viņiem tur tādi un šitādi punkti un paragrāfi. Turklāt, ja cilvēkam pieder zemes daļa, kas atrodas zem dzimtas mājas, viņš nekādu palīdzību nevar saņemt. Tāpat arī tad, ja viņam pieder kaut vai ļoti veca automašīna. Bībelē ir daudz mudinājumu neapcietināt sirdis, un man šķiet, ka tas attiecas vispirms uz “normālajiem”.
Domāju, ka vajadzētu sākt publisku diskusiju starp psihologiem, psihoterapeitiem, nevalstiskajām palīdzības organizācijām, mediķiem un sociālajiem dienestiem (tikai bez tām mūsu velna pesteļbaznīcām, kas intelektualizēs par savu uzdevumu sludināt evaņģēliju). Tāpat tur vajadzētu piedalīties tiem, kas ir saņēmuši kaut kādu palīdzību un tikuši uz priekšu. Viņiem noteikti būtu viedoklis par to, kas bija visefektīvākais un kā tas viss viņiem izskatās. Un tas arī palīdzētu tiem, kas vēl ierakumos, jo ir vieglāk uzticēties tiem, kuri ir “savējie”, kuri ir bijuši turpat. Nesen ļoti interesantā pieredzē dalījās meitene, kas augusi SOS ciematā.
Cilvēkam nevar piespiest uzticēties uzreiz. Viņš taču cer, ka “māte” vēl atnāks, kaut ko kompensēs, kaut ko mainīs un kaut ko beidzot iedos.
Domāju, ka problēma nav tās, kas aiziet pie Viestura u. c., un tas, kādu metodi viņš lieto (galvenais, ka tā strādā). Problēma ir tās meitenes, kas nekur neiet un mājās moka savus bērnus tieši tāpat, kā ir mocītas pašas. Nav ko cerēt, ka šie cilvēki nāks pie mums. Dažas meitenes un puiši ir ienākuši virtuālajā vidē, bet tie vēl ir runājamie. Nerunājamie ir uz ielas vai cietumā.
P. S. Kāda velna pēc šitas teksts: “Kāds varbūt teiks – psihoterapeiti tā nedrīkst. Kāpēc ne? Es noteikti drīkstu.” Visi psihoterapeiti pa laikam ir izaicinoši. Ja viņi tādi nespēj būt, tad lai emeritējas.
Ko nozīmē “SOS”? “Son Of Satan?” 😉
😀
STFW 😀
http://en.wikipedia.org/wiki/SOS_Children%27s_Villages
Ciemats, kurā dzīvo bērni, kam nav vecāku vai arī vecāki nespēj veikt savus pienākumus. Katrā mājā dzīvo vairāki bērni ar vienu SOS “mammu”, kas ir algots cilvēks. Ne jau ideāls variants, bet mazliet ģimenei pietuvināts. Apbrīnoju cilvēkus, kas tur strādā, ja tev visi bērni ir tādi, kuru dēļ ir norma, ka tu regulāri staigā pa policijām sakarā ar viņu zādzībām vai klaiņošanu.
Pirmo ciematu 1949. gadā Austrijā kopā ar domubiedriem nodibināja Hermanis Gmeiners. Tā bija laba alternatīva pēckara bāreņiem. Joprojām darbojas kā nevalstiska struktūra.
Šoreiz gan V. Rudzītis lika tā vilties, ka blogu nespēju pat izlasīt. Protams, ka Austrumukrainā notiek neiedomājamas zvērība un vietējie bandīti dara visu kaut ko, par ko var atrast ziņas internetē, bet runa ir par autoritatīvām turienes ziņām. Šoreiz Rudzītis par pamatu savam blogam paņēmis visiem zināmu feiko ziņu par un tai pat vēl piekabinājis klāt kaut kādu jēlu komentāra līmeņa pielikumu. Tā degradēt lasītāju var tikai cilvēks, kurš neciena to. Citādi V. Rudzītis nebūvētu savas teorijas uz tādu falšu informāciju. Ja raksta sākumā tāda attieksme, tad ko gaidīt vēlāk.
Iepriekšējais koments netīšām aizgāja nepabeigts. Tātad feikā ziņa bija par it kā aizliegumu sievietēm apmeklēt nakts klubus un arī ziņas par masveida izvarošanām nav neatkarīgu un galvenais autoritatīvu avotu apstiprinātas. Šis ir tas gadījums, kad šiem novērotājiem var ticēt, jo abas puse ļoti cenšas nenoskaņot pret sevi civiliedzīvotājus un nedot iemeslu pasaules ziņu avotiem sevi parādīt neglītā gaismā. Arī Ukrainas ziņu kanāli, kuri jau nu labprāt izplatītu ziņas par masveida izvarošanām bandītu kontrolētajās teritorijās nekā tāda neziņo un savukārt bandītu ziņas par it kā masveida izvarošanām, kuras veikuši ukraiņu karavīri vēlāk noliedza DNR līderis Zaharčenko. Tā kā Rudzītis te kārtējo reizi karina makaronus uz ausīm.
Tāda fakta kļūda nekā daudz nemaina. Tēma tomēr ir filosofiska. Pasaulē ir gana daudz citu līdzīgu piemēru, ko var lietot. Mēs te neviens neesam pētnieciskie žurnālisti Ukrainā un kaut kādā līmenī pieņemam to, ko mediji vēstī, kamēr nav citu ziņu vai iepriekšējās informācijas atsaukuma.
Izlasīju tos ziņojumus par masu sterilizācijām un sieviešu apgraizīšanām un nospriedu, cik labi, ka vairs nevienu nesit krustā – tādas cilvēka izaugsmes pie mums tagad notiek tikai psihē.
Kenijā lai apprecētos, meitenei jānogriež klitors un daļēji jāaizlāpa vagīna. Man atteikšanās no kaisles piedāvājumiem, kas apdraud ģimeni varētu būt tikpat sāpīga.
Rietumu sievietei neļauties dzemdināt bērnu katru gadu, bet izvēlēties labu izglītību un darbošanos, piemēram, biznesā ir tik pat efektīva kā Indijā masveida dzemdētspējas atņemšana. Arī upuru skaits varētu būt līdzīgs – tās, kuras nomirst pēc nekvalitatīvajām operācijām un tās, kas neiztur dzmedētgribu/negribu un līdz ar olšūnu palīdz nobeigties arī sev.
Grupveida audzināšana notiek visur – arī pie mums, protams, ne tik efektīga kā izvarošana grupā – tā noteikti ļoti īsā brīdī ļauj saprast, ka saņemt visus uzreiz, tos, kurus gribēji un vēl tikai gribēsi ir par daudz!
Pat Napoleons divās frontēs karojot, zaudēja.
Gruzijā laulību pārkāpējas sēdināja atmuguriski ēzelim mugurā – ēzelis iet uz priekšu, bet šī, akmeņiem nomētāta, skatās atpakaļ, – viņai spirāles loks iegriezies pretājā virzienā.
Bryuveram taisnība – viņiem līdz Rietumiem augt un augt …
Bet varbūt fiziska sāpe ir vieglāk paciešama un ātrāk aizmirstama?
No manas puses divas domas. Es ar visiem cilv izturos lietiski. Un tapec viriesi pret mani izturas ka pret virieti 🙂 Jo grib vini to visu bla bla bla, acu grozisanu..Pat kolegiem tad ir cits stimuls stradat. Tam, kas groza acis, uz darbu nes mellenes un sokolades.. 🙂
Otra doma. Viram apgadat sievu ar pietiekamu uzmanibas un komplimentu daudzumu ir diezgan gruti. Ja piesledzas citi viriesi, viram vieglaka dzive! Traki, bet fakts! 🙂
Nespeju paarstaat gaidiit briinumu un beigt briiniities, cik viirieshi ir zemiski lopi! Apgrieztaa versija, ja viirietim grupaa dotu pa zobiem, buutu taisniigi? Zinaami gadiijumi ir. Bet, cik lielam ir jaabuut noziegumam?! Cik liidziiigi tas ir pret abiem dzimumiem, vai, kaapeec sievietes, ja vaajaakas, jaapazemo vairaak?? Kaapeec, it kaa, viirieshu iedzimtais speeks un energjija nebuutu jaavirza izlaadei produktiivaakaa gultnee?
Jau kuraa rakstaa, nesaprotu, kas domaats ar Dievieti un Dzemdi!
Kaads sakars daargajaam sominjaam ar dzemdi? Tas ir sievietes ego, apliecinaashanaas, cik vinja ir daarga trofeja, atdoties konkreetam viirietim par lielaako summu, tas ir normaali, pie sievieteem taa ir, bet, ar seksa gribeeshanu tam nav nekaada sakara (ja vieniigi tik, cik ir uzbudinoshi, ka grib tieshi tevi)! Es gan par gribeeshanu saucu neatkariigu hormonu veetru kjermenii, un fiziski lielaaka gribeeshana vairaak var iestaaties no saldeejuma apeeshanas.
Vai tas ir domaats, Dzemde – no sievietes kjermenja daljas, kuras mees naakam, vispaarinot/nosaucot to par sievietes buutiibu/sievieti? Bet, kaapeec Dzemde? Analizeejot, kaadas funkcijas pilda dzemde… Nee, nav pareizi, vai arii es nesaprotu. Jo, lai Dzemde pildiitu savas funkcijas sievietei, vai viirietim kaads orgaans ko pildiitu, viss rodas galvaa (neesmu medikjis, taalaak netieku), varbuut kaa sievieteem taa viirieshiem buutu vairaak piemeerojams kaads vaards no taas kjiimiskaas sisteemas, kura iespaido muusu libido???! Paldies par uzmaniibu.
I just want to mention I am just beinengr to blogging and definitely enjoyed your blog. Probably I’m want to bookmark your website . You surely have really good articles. Thanks a lot for sharing with us your blog site.